سامانه های الکتریکال


بخش الکتریکال در هر ساختمان یکی از مواردی است که این شرکت می تواند از طریق طراحی دقیق و بهینه سازی مصرف، تاثیر قابل توجهی در آن به وجود آورد. این حوزه دارای زیر شاخه های ذیل می باشد:

1. بستر سازی: انواع سینی های کابل، لوله های فولادی، لوله های برق و پشتیبانی

2. روشنایی: انواع چراغ ها، روشنایی اضطراری، نور پردازی و ...

3. تامین برق: تهیه ترانس ها، کنتورهای برق، کابل های فشار قوی/ متوسط، تابلوهای برق، برق اضطراری و ...

4. سیستم صوت: اسپیکرها، آمپلی فایر، سیستم پیجینگ، موزیک پس زمینه، ...

5. شبکه و زیر ساخت فیبر: انواع کابل های شبکه، فیبرنوری، سوئیچ، هاب و ...

6. تلفن و VoIP: تلفن های عمومی، سانترال مرکزی، انتقال صوت بر روی شبکه، تلفن های اضطراری و ...

7. کلید و پریز: انواع کلید و پریز روشنایی، پریز شبکه، تلفن و ...

سامانه های مکانیکال


در سیستم بهینه مکانیکی برای یک ساختمان، استفاده از استانداردهای به روز دنیا و توجه به دستورالعمل ها و استانداردهای ملی در حوزه های ذیل ضروری به نظر می رسد به علاوه با مدل سازی اطلاعات تاسیسات مکانیکی هر ساختمان،
می توان ضمن مشاهده جزئیات کارکرد و کاراکترهای عملکردی سیستم، تاسیسات را شبیه سازی نمود.

1. سیستم تهویه مطبوع: HVAC یکی از مهمترین قسمت های تاسیسات بوده که وظیفه آن, کنترل حرارت، رطوبت و حفظ کیفیت هوای داخلی می باشد. تهویه هوا، جابجایی حجم مشخصی از هوا با وسایل مکانیکی جهت تهویه مناسب ساختمان بر حسب کاربری از طریق کانال های گالوانیزه، کانال پلی اوتان و ... می باشد.

2. تجهیزات سرمایشی-گرمایشی: انتخاب یک سیستم مناسب سرمایشی در ساختمان اعم از چیلر، اسپیلت مرکزی، کولرآبی، داکت اسپیلیت و کولرگازی و ... به عنوان یک سیستم برودتی و تهیه یک سیستم گرمایشی در ساختمان اعم از انواع پکیج ها، رادیاتور، بویلر و دیگ بخار، مشعل، انواع هیتر و آبگرمکن و... که هر کدام از نظر نوع سوخت مصرفی و کارایی با یکدیگر تفاوت های عمده ای دارند.

3. سیستم آبرسانی: این سیستم لوله کشی سرد و گرم آب شهری را به داخل ساختمان هدایت می نماید. بکارگیری لوله های گالوانیزه پنج لایه، پمپ ها، شیرآلات و محاسبه میزان فشار آب در این سیستم حائز اهمیت است.

4. سیستم گاز رسانی: طراحی، محاسبه و اجرای این سیستم می بایست طبق استاندارد شرکت ملی گاز ایران انجام گیرد. در سیستم گاز رسانی جنس لوله ها از فولاد سیاه بوده و تعیین مقدار مصرف گاز، دورترین مسیر لوله، ارزش حرارتی و قطر لوله از موارد مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

5. سیستم فاضلاب: بهترین سیستم دفع فاضلاب یا پساب حاصل از آب مصرفی، بهداشتی و صنعتی در این بخش حائز اهمیت است. سیستم فاضلاب شامل لوله های انتقال، دریچه بازدید و سیفون ها می باشد که امروزه بکارگیری از پوش فیت ها با حداقل صدا (سایلنت) مد نظر کارفرمایان می باشد.

6. سیستم اطفاء حریق: سیستم حفاظت ساختمان در برابر آتش سوزی می باشد و به جهت انجام این عمل ابزار و تجهیزات متفاوتی از قبیل وسایل آتش نشانی قابل حمل، سیستم های ایستگاه لوله، شلنگ و قرقره، آب فشان های خودکار، سیستم کف کننده، سیستم های گازی و مواد شیمیایی خشک وجود دارد.

مطابق استانداردNFPA، بکارگیری کپسول های قابل حمل، اطفای حریق با کف، دی اکسید کربن، نصب  اسپرینکلرها و ... توصیه شده است.

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما